Güney Kore hükümeti, Kuzey Kore ile olan ilişkilerinde çatışma ve baskı yerine barışçıl bir arada yaşama anlayışına odaklanacağını açıkladı. Bu bilgi, Güney Kore Birleşme Bakanlığı tarafından yayımlanan yıllık raporda yer aldı. Yonhap ajansının verdiği habere göre, raporda, Kuzey Kore’nin iç yapısına saygı gösterileceği ve iki ülke arasındaki olası birleşmenin “asimilasyon” ile gerçekleştirilmek istenmediği vurgulandı. Seul hükümeti, Kuzey Kore ile ilişkilerinde “baskı ve çatışma yerine barışçıl bir arada yaşama” ilkesini önceliklendirecek. Ayrıca, bölgede barış içerisinde bir arada yaşamanın sistematik temelinin oluşturulması hedefiyle ikili bir anlaşmanın önemine dikkat çekildi. Bu yaklaşım, iki ülke arasındaki ilişkilerin geliştirilmesi açısından umut verici bir adım olarak değerlendiriliyor.
Related Posts
Astana’da Altın Orda Sempozyumu: Tokayev’den Bilimsel Tarih Anlayışına Çağrı
- Onur Çelik
- 20 Mayıs 2026
- 4 min read
- 0
TBMM Başkanı Kurtulmuş: “Türkiye, Avrupa’nın Genişleme Stratejisinin Merkezinde Olacaktır”
- Onur Çelik
- 6 Haziran 2026
- 2 min read
- 0